کاربرد ترمووود در دکوراسیون داخلی

ویژگی‌های چوب ترمووود 

این متریال رطوبت بسیار کمتری را نسبت به چوب معمولی دارد. در تولید ترموود  از هیچ ماده‌ی شیمیایی استفاده نمی‌شود و طریقه تولید آن کاملاً طبیعی می‌باشد و خواص فیزیکی چوب ترمو  بهبود می یابد. همین موضوع سبب می‌شود تا کاملاً دوستدار و سازگار با محیط زیست بوده و برای انسان هیچ ضرری نداشته باشد. استفاده از متریال‌های پلاستیکی و شیمیایی قطعاً سازگار با محیط‌زیست و بدن انسان نیست. برخی از بیماری‌های موجود به دلیل همین ناسازگاری بین متریال و انسان‌ها می‌باشد. استفاده از ترموود می‌تواند طبیعی بودن محیط خانه را به ارمغان آورد. 

چوب ترمووود دارای رطوبت بسیار پایین‌تری از چوب معمولی است و رطوبت آن حدود 50 درصد کمتر از چوب معمولی می‌باشد. همین موضوع سبب می‌شود تا هجوم حشرات و لانه سازی آن‌ها وجود نداشته باشد. همچنین در ترمو ووود امکان کپک زدن نیز وجود ندارد. مقاومت بالای آن در برابر پوسیدگی و کپک زدن سبب شده است تا نقش چوب ترمووود در دکوراسیون داخلی ساختمان بسیار کاربردی باشد. این متریال در برابر گرما و سرما نیز بسیار مقاوم می‌باشد. همین مقاومت سبب استفاده از آن در جاهای مختلف ساختمان شده است.

می دانیم که اغلب فلزات رسانای گرما هستند و به راحتی هوای گرم و سرد را به داخل ساختمان انتقال می‌دهند در صورتی که از چوب ترموود در نمای خارجی و یا موارد داخلی استفاده شود، گرما و سرما به میزان کمتری به داخل محیط انتقال داده خواهد شد. اغلب افراد در فصول سرد و گرم سال دغدغه‌های زیادی برای متعادل سازی دمای خانه را دارند. با استفاده از ترمووود می‌توانید دمای محیط را متعادل‌تر سازید.

طول عمر این متریال نسبت به طول عمر سایر مواد بیشتر و بهتر است. شما می‌توانید از این چوب به مدت طولانی استفاده کنید و هزینه‌های اضافی برای تغییر متریال انجام ندهید. این متریال سبک بوده و وزن زیادی ندارد. همچنین ویژگی سازگاری آن با محیط زیست و قابل بازیافت بودن سبب شده است تا بعد از گذشتن چند سال محیط زیست توانایی بازیافت این متریال را داشته باشد. 

خواندن این مقاله
چوب نما در ساختمان
ترمووود در دکوراسیون داخلی و سرویس بهداشتی
ترمووود در دکوراسیون داخلی

استفاده از ترمووود در دکوراسیون داخلی (اتاق پذیرایی)

یکی از فضاهایی که در آن می‌توان از ترمووود استفاده کرد اتاق پذیرایی است. ایده‌های مختلف و گوناگونی برای استفاده چوب ترمووود در دکوراسیون داخلی ساختمان وجود دارد. به عنوان مثال در برخی از دکوراسیون‌ها از ترمو وود برای دکور کردن قسمتی از سقف استفاده می‌شود. وجود چوب در قسمتی از سقف پذیرایی می‌تواند جلوه‌ی زیبا و منحصر به فردی را در فضا ایجاد نماید. استفاده از این متریال در اتاق پذیرایی باعث می‌شود تا حس طبیعی و طبیعت در فضا افزایش یابد.( ترمووود در دکوراسیون داخلی )

ایده‌ی دیگری که می‌توان از ترموود در آن استفاده کرد، دیوار می‌باشد. یعنی شما می‌توانید یکی از دیوارها را به طور کلی با این چوب پوشش دهید. این دیوار می‌تواند دیوار پشتی مبلمان و یا تلویزیون باشد. سقف و دیوار اتاق پذیرایی از جمله موارد بسیار کاربردی در استفاده از این متریال می‌باشد. ( ترمووود در دکوراسیون داخلی )

کفپوش یکی دیگر از استفاده‌های ترموود در دکوراسیون داخلی

کاربرد ترمووود در دکوراسیون داخلی چیست؟

استفاده از چوب ترمو به عنوان کفپوش ایده‌ای عالی است که می‌توان از آن استفاده زیادی در دکوراسیون داخلی کرد. پوشش کف ساختمان از دغدغه‌های بسیاری از افراد می‌باشد. سرامیک و یا پارکت دارای معایبی هستند که نمی‌توان به راحتی از آن‌ها استفاده نمود، لذا سازگاری کامل و مناسبی با بدن انسان ندارند. سرامیک در فصل‌های سرد سال بسیار نامناسب بوده و سبب کاهش دمای ساختمان می‌شود. همچنین باعث ایجاد مشکلات جسمی در بدن افراد می‌گردد. در این نوع ساختمان‌ها حتماً باید از کفش و پاپوش در خانه استفاده کرد. 

پارکت نیز دارای معایب دیگری است. مقاومت پارکت به طور قابل قبولی نیست و سازگاری کاملی با بدن انسان ندارد. استفاده از چوب ترمو به عنوان کفپوش می‌تواند سلامتی و زیبایی را به ارمغان آورد. در صورت استفاده از این کفپوش دمای کف ساختمان همیشه متعادل بوده و می‌توان به راحتی و بدون استفاده از کفش روی آن راه رفت. چوب سازگاری کامل با بدن انسان دارد و کمتر موجب ناراحتی‌های جسمی می‌گردد.

خواندن این مقاله
ویژگی های چوب ترموود ایرانی

بالکن از جمله موارد استفاده چوب ترمو در دکوراسیون داخلی

 بالکن، تراس و روف گاردن نیز از جمله موارد کاربرد ترمووود در دکوراسیون داخلی هستند که ترمووود در آن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. فضای تراس می‌تواند مانند محیطی باشد که هر روز در آن اعضای خانواده اقدام به استراحت و یا تفریح می‌کنند. با استفاده از ترمووود در طراحی تراس و روف گاردن می‌توانید اوقات خوش و بهتری را بگذرانید. می‌توانید آفتاب گیری و حمام آفتاب را در بالکن خود تجربه نمایید. به دلیل سازگاری ترمووود با بدن افراد به راحتی می‌توانید بر روی آن نشسته و یا دراز بکشید. در صورتی که از بالکن به عنوان محل بازی کودکان استفاده می‌نمایید، بدون هیچ نگرانی می‌توانید آن‌ها را مشغول بازی ببینید. البته بهتر است محافظ‌های لازم در این مکان وجود داشته باشد.

ترمووود در دکوراسیون داخلی تراس
ترمووود در دکوراسیون داخلی

استفاده از ترموود پارتیشن سازی

در برخی از دکوراسیون‌های داخلی و فضاها نیاز داریم تا از پارتیشن‌هایی استفاده کرده وفضاها راجدا نماییم. به طور مثال درمحیط‌هایی که دارای مساحت زیادی هستند و جداکننده‌های مناسب وجود ندارد می‌توان از ترمووود بعنوان پارتیشن‌هایی استفاده نماییم. در برخی ازفضاها آشپزخانه را به وسیله‌ی پارتیشنی از جنس ترمووود از سایر فضاهای خانه جدا می‌نمایند. ( ترمووود در دکوراسیون داخلی )

کاربرد چوب ترمووود در دکوراسیون داخلی ساختمان بسیار گسترده و وسیع می‌باشد و می‌توان از آن در فضاهای مختلف استفاده کرد. در برخی از ساختمان‌ها پله‌هایی وجود دارد که می‌توان ترمووود را برای آن‌ها انتخاب نمود. ساختن پله‌های درون ساختمان از این متریال سبب زیبا دیده شدن خانه و راحتی افراد می‌گرددپله‌هایی از جنس فلز می‌تواند زیبایی خانه رااز بین برده وافراد رادر استفاده از آن دچارمشکل نماید. برخی پله‌ها را نیز می‌توان به عنوان پارتیشنی در فضا استفاده نمود. ترمووود سبب با کیفیت دیده شدن سایر اجزای دکوراسیون خواهد شد.

خواندن این مقاله
خواص فیزیکی چوب ترمو

جهت خرید ترموود و چوب نما  و آگهی پیدا کردن از انواع ترموود ایرانی و فنلاندی از طریق صفحه تماس با ما اقدام نمایید.

کاربرد ترمووود در دکوراسیون داخلی چیست؟

شماره تماس:

۰۹۱۲۲۹۸۷۳۴۲

09903732380

جهت استعلام قیمت ترمووود و کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید : ۰۹۱۲۲۹۸۷۳۴۲
09122987342