آشنایی با چوبهای ترمووود

یکی از مصالح ساختمانی بسیار پرمصرف و همچنین با کیفیت، چوب می‌باشد. چوب‌ها را براساس جنس، رنگ، اندازه، نوع فرآیند تولید و موارد دیگر دسته‌بندی می‌کنند. یکی از چوب‌هایی که امروزه توانسته محبوبیت ویژه‌ای را از بین انواع مختلف چوب‌ها به خود اختصاص دهد، چوب ترمو است. ترمو وود نوعی چوب طبیعی است که روش و یا فرآیند آماده‌سازی آن منحصر به فرد است. در اینجا قصد داریم به موضوع آشنایی با چوبهای ترمووود بپردازیم.

چوب ترموووود و یا ترمو وود:

آشنایی با چوبهای ترمووود

چوب ترمو وود نمونه‌ای از چوب‌های طبیعی می‌باشند که برای آماده‌سازی آن‌ها از دستگاه مخصوص و ویژه‌ای به نام دستگاه ترموود استفاده می‌شود. مکانیسم و یا نحوه عملکرد این نوع دستگاه به گونه‌ای است که به کمک حرارت برای خشک کردن چوب‌های مورد نظر اقدام می‌کند. درجه حرارت این نوع دستگاه بین 120 درجه سانتی گراد تا 220 درجه سانتی گراد متغیر می‌باشد.

این دستگاه بدون استفاده از اکسیژن برای خشک کردن چوب‌های مصرفی اقدام می‌کند. لازم به ذکر است که قبل از این که چوب‌ها به درجه اشتعال و یا سوختن برسند، دستگاه از ادامه فعالیت خود صرف نظر می‌کند. در این روش چوب‌ها نمی‌سوزند تنها آب، صمغ، شیره موجود در ساختار داخلی چوب‌ها خشک می‌شود و از بین می‌رود.

خنک سازی چوب ترموود

بعد از خشک کردن چوب توسط در پروسه تولید ترمووود بوسیله  دستگاه ترمو وود، باید چوب‌ها را در بخار آب قرار داد و مجدد آنها را خشک کرد. استفاده از این روش باعث کاهش شش درصدی رطوبت موجود در دستگاه می‌شود. ترموود تحت شرایط خاص، استحکام و مقاومت آن ها بهبود می‌یابد. ساختار سلولی چوب نامبرده به دلیل حرارت وارد شده به آن‌ها تغییر یافته است و ویژگی‌های شیمیایی و فیزیکی آن بهبود یافته است.

خواندن این مقاله
کاربرد ترمووود در دکوراسیون داخلی

هر چقدر چوب‌های مصرفی در صنعت ساختمان‌سازی به حالت طبیعی چوب نزدیک‌تر باشند، علاوه بر کیفیت بیشتر در زیبایی ظاهری نیز بهتر عمل می‌کنند. به عبارت دیگر استفاده از چوب‌های طبیعی مانند چوب ترمو وود در صنعت ساختمان‌سازی از محبوبیت ویژه‌ای برخوردار می‌باشد.

ترمو وود
آشنایی با چوبهای ترمووود فنلاندی

ترمووود فنلاندی و ترمووود ایرانی:

چوبهای ترموود در نمونه‌ها و مدل‌های مختلف و متنوعی طراحی و تولید شده‌اند و ابعاد ترموود و مقاطع ترموود که انتخاب آن‌ها به موارد استفاده از چوب، شرایط آب و هوایی، سلیقه افراد، سبک معماری و موارد دیگر بستگی دارد مورد استفاده قرار میگیرند. چوبهای ترمو وود را می‌توان به ترموود فنلاندی، ترموود ایرانی و غیره تقسیم کرد. چوب های ترموود فنلاندی، چوب‌های مشهور و شناخته‌شده‌ای هستند که از نظر کیفیت، مقاومت، رنگ، زیبایی زبانزد عام و خاص می‌باشند.

چوب‌ها و یا درختان موجود در فنلاند از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند، در نتیجه هنگامی که چوب درختان فنلاند را با استفاده از روش ترموو فرآوری کرد به چوبهای ترموود فنلاندی معروف می‌شوند.(آشنایی با چوبهای ترمووود)

این نوع از چوب های ترموود با وجود شرایط کنونی و محدودیت‌های ایجاد شده به راحتی قابل استفاده و یا دریافت نمی‌باشند. در نتیجه در مقابل می‌توان از چوب ترموود ایرانی استفاده کرد.  ترموود ایرانی چوب های با کیفیت می‌باشند که در ایران و با کمک مهندسان ایرانی طراحی و تولید شده است. لازم به ذکر است که چوب های ترمو وود ایرانی در کیفیت های مختلف تولید شده اند.

برخی از آن‌ها از نظر کیفیت فوق‌العاده بوده و برخی دیگر تنها از نظر شکل ظاهری شبیه به چوب های ترموود هستند و ویژگی‌های چوب ترموود را ندارند. ( آشنایی با چوبهای ترمووود )

خواندن این مقاله
ساخت و تولید ترمووود

 

ترموود ایرانی
آشنایی با چوبهای ترمووود ایرانی

چوب ترمووود چه ویژگی‌هایی دارد؟

یکی از سوال‌هایی که ذهن اکثر خریداران و یا مصرف‌کنندگان را در گیر کرده است این است که، چوب ترمو وود چه ویژگی هایی دارد‌؟ در پاسخ به این سوال باید گفت، چوب های ترمو وود ویژگی‌ها و یا مزیت‌های زیادی دارند که موارد زیر اشاره کرد:

  • عدم وجود مواد شیمیایی در ساختار چوب های ترمو وود
  • مقاومت بسیار بالا چوب های ترموود
  • انعطاف‌پذیری و تاب ضربه ای بالا
  • مقاومت بالای آن‌ها در برابر پوسیدگی
  • گرمای ویژه بسیار بالا
  • یکنواختی ظاهری و زیبایی ظاهری
  • وزن سبک چوب های ترموود
  • تنوع بالای رنگ
  • موارد کاربرد بسیار متنوع

جهت مشاهده‌ی جزئیات بیشتر موارد فوق بر روی عنوان زیر کلیک نمایید:

ویژگی های چوب ترموود

آشنایی با چوبهای ترمووود

09903732380

09122987342

جهت استعلام قیمت ترمووود و کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید : ۰۹۱۲۲۹۸۷۳۴۲
09122987342